Технологии строительства и деревообработки.

Консервація мотора для збереження взимку

Консервацію мотора моторного човна необхідно проводити незалежно від температури, за якої він буде зберігатися взимку

Селезень П. Консервація мотора для збереження взимку // Світ рибалки. 2002 . №6. C. 36

Пам'ятайте, що цілком видалити воду із системи вдається не завжди, і тому краще зберігати мотор в опалювальному приміщенні. За цих умов краще зберігаються і гумовотехнічні та пластмасові деталі.



Перед зберіганням не завадить промити мотор зовні гасом чи бензином і насухо протерти. За необхідності деталі двигуна очищають від нагару. Для цього деталі опускають на 2-3 години в розчин, шо складається з 10 л води, 200 г кальцинованої соди, 100 г рідкого мила, 100 г рідкого скла (кременистого натрію). Температура розчину має становити 85-90?С. Знявши нагар, деталі слід промити в гарячій воді. Зняти нагар можна і не розбираючи двигуна. Для цього в кожен циліндр гарячого двигуна, установленого свічковими отворами догори так, шоб поршні закривали випускні вікна обох циліндрів, заливають суміш, шо складається з 80% гасу і 20% масла. Після цього вкручують свічки і залишають двигун у такому положенні на 10-12 годин. Потім суміш зливають і запускають двигун на 20-30 хв. За цей час розм'якшений сумішшю нагар вигорає.

Далі розпочинають консервацію двигуна. Двигун прогрівають, ставлять свічковими отворами догори, установлюють поршні по черзі в положення нижньої мертвої точки і вливають у свічкові отвори по 50-70 мл чистого зневодненого моторного масла, яке одержують прогріванням звичайного масла за 105-110?С, доки не припиниться виділення піни. Витримують 1-2 хв і плавно провертають колінчастий вал за маховик на 3-4 оберти. Потім мотор ставлять вертикально і додатково провертають колінчатий вал за маховик на 2-3 оберти. Очишені від нагару свічі запалювання встановлюють на місце.

Можна консервувати й в інший спосіб. Двигун запускають і прогрівають до робочої температури. Потім паливний шланг від'єднують від мотора. Безпосередньо у змішувальну камеру карбюратора (за допомогою гумової медичної груші чи шприця) упорскують невеликими порціями 80-150 мл моторного масла до зупинки двигуна. При цьому в кривошипній камері утворюється масляний туман, шо рівномірно змащує всю внутрішню порожнину і деталі двигуна. Потім необхідно видалити воду із системи охолодження, прокрутивши кілька разів маховик пусковим шнуром.

Після консервації отвори карбюратора і дейдвуда закривають заглушками з паперу чи дрантя. Порожнину редуктора промивають чистим бензином і заповнюють свіжим зневодненим маслом. Гребний гвинт потрібно зняти, змазати гребний вал тонким шаром солідола чи литола і поставити гвинт на місце. Зовнішні деталі в місцях тертя необхідно змазати консистентною змазкою.

Готову паливну суміш довго зберігати не рекомендується, її потрібно використовувати протягом одного сезону, оскільки масло утворює у бензині смолисті речовини, шо призводять до істотних змін у суміші. Крім того, при збереженні бензину чи суміші в нешільно закритих ємкостях, легкі фракції палива звітрюються, що знижує пальні якості палива. Чистий бензин у закритих металевих ємкостях можна зберігати протягом 2-3 років без побоювань.

Мотор чи паливний бак не слід закривати герметичним кожухом або плівкою, на металі може утворитися конденсат, який спричинить іржавіння деталей.

Правильно законсервований двигун буде надійно захищений масляною плівкою. Проте не рідше одного разу на місяць протягом зими рекомендується прокручувати його вручну, шо забезпечить збереження захисної плівки на поверхні деталей.

Перед початком навігації необхідно провести контрольний огляд і очищення мотора. Двигун рекомендується очистити за допомогою гасу, а весь мотор протерти мокрою ганчіркою і потім насухо витерти. Після цього потрібно провести розконсервацію мотора відповідно до інструкції з експлуатації. Приєднувальні болти і клеми проводів за необхідності очищають від окису і злегка змащують консистентною змазкою. Викручують свічі, очищають їх від нагару, регулюють зазор між електродами, обережно пригинаючи бічний електрод. Варто перевірити зазор у контактах переривників і за необхідності зачистити їх і відрегулювати зазор. Карбюратор розбирати і чистити неслід ? для його задовільної роботи досить правильного регулювання

Другие разделы

© 2003-2024 www.derevodom.com